رهن و اجاره در منطقه آپارتمان‌نشین مشهد چقدر است؟ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون امور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی: پیشنهادی برای افزایش حق مسکن کارگران نداریم کالابرگ الکترونیک یک ماه زودتر از یارانه نقدی شارژ می‌شود آخرین تغییرات درباره زمان واریز یارانه معیشتی (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو دربازار امروز | ۲۰۷ دوباره میلیاردی شد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار تعرفه معاینه فنی خودرو گران می‌شود؟ کشف بیش از یک تن نان خشک درمشهد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش‌های امسال، ۲۵ میلیمتر بیش‌تر از پارسال | شناسایی ۳۸۹ انشعاب غیرمجاز آب در باغ ویلا‌های اطراف مشهد پیش‌بینی رییس اتحادیه املاک از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت واقعی مسکن چقدر است؟ | مسکن در ۱۲ سال اخیر ۴۰ برابر رشد قیمت داشته است! چرا با سفر مسئولان اقتصادی کشور به عربستان نرخ ارز کاهش یافت؟ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی قیمت طلا و سکه برای فردا (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه در بازار امروز دلار‌های خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب سالن زیبایی گران‌فروش در بولوار وکیل‌آباد مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ماجرای رانت ۴میلیارددلاری مونتاژکاران خودرو چه بود؟ حدود ۱۰ میلیون جوجه‌ریزی در فروردین ماه ۱۴۰۳ محقق شد چند خواسته مهم جامعه کارگری در هفته کار و کارگر | موضوع رفاهیات کارگری در مشکلات دیگر این قشر گم شده است متقاضیان نهضت ملی مسکن باید هر ۲ ماه ۴۰ میلیون واریز کنند دو روی بازار سهام امروز | گزارش وضعیت بورس (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) گارانتی، هر روز شکننده‌تر از دیروز نان مردم و ایمان جامعه قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار منتظر سود مرحله سوم سهام عدالت باشید | + زمان واریز خاندوزی خبر داد: پرداخت ۱۱۷ همت تسهیلات بدون‌ضامن طی ۲ سال گذشته
سرخط خبرها

تدارک ۶ هزار میلیارد تومان بودجه مازاد جهت توسعه راه‌های خراسان رضوی | آغاز عملیات اجرایی بیش از ۴٧ هزار واحد مسكونی در استان

  • کد خبر: ۱۰۳۴۳۶
  • ۱۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۱
تدارک ۶ هزار میلیارد تومان بودجه مازاد جهت توسعه راه‌های خراسان رضوی | آغاز عملیات اجرایی بیش از ۴٧ هزار واحد مسكونی در استان
وزیر راه و شهرسازی خراسان رضوی از تدارک 6 هزار میلیارد تومان بودجه مازاد جهت توسعه راه‌های خراسان رضوی خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، رستم قاسمی در حاشیه آغاز عملیات اجرایی ۷۱۷۹ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید گلبهار در جمع خبرنگاران عنوان کرد: ۶ هزار میلیارد تومان بودجه، به غیر از بودجه جاری کشور جهت توسعه راه‌های خراسان رضوی در سفر رئیس جمهور به مشهد دیده شده که به وسیله آن بخش‌های قابل توجهی از مشکلات حمل‌ونقل خراسان رضوی را مرتفع کرد.

وی گفت: خراسان رضوی استان پرترددی محسوب می‌شود و تمام مردم ایران به دلیل زیارت امام رضا (ع) حداقل سالی یک بار به مشهد مشرف می‌شوند که با این نگاه، حدود ۶ هزار میلیارد تومان بودجه جهت توسعه راه‌های استان دیده شده است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: موضوع دیگر که مورد توجه است مسئله نهضت ملی مسکن است که بر اساس آمار بیش از ۳۸۰ هزار نفر ثبت نام کرده‌اند که بخش قابل توجهی از آنها حتما در این نهضت حضور خواهند داشت. امروز حدود ۵۰ هزار واحد در کل استان خراسان رضوی، زمین‌هایش آماده شده که بخش قابل توجهی از آن امروز بارگزاری می‌شود.

قاسمی تصریح کرد: همچنین بر اساس برنامه‌هایی که پیش‌بینی شده زمین حدود ۵۰ هزار واحد در استان آماده شده است که بخشی از آن که بیش از ۷ هزار واحد است عملیات اجرایی آن از امروز آغاز می‌شود.

قاسمی ادامه داد: بر اساس قول رئیس جمهور محترم و قانون مصوب مجلس حدود ۴ میلیون مسکن ظرف ۴ سال باید ساخته شود که الان با گذشت ۶، ۷ ماه از عمر دولت سیزدهم در استان‌ها و شهرهای مختلف کشور شاهد شروع پروژه‌های بسیار بزرگی در نهضت ملی مسکن هستیم و در بسیاری از استان‌ها سهم نزدیک به دو سال آنها را شروع کرده‌ایم.

وزیر راه و شهرسازی از مردم خواست از فرصت باقیمانده برای ثبت نام در نهضت ملی مسکن استفاده کنند چرا که این بهترین فرصت است که اقشار مختلف جامعه بتوانند صاحب خانه شوند.

وی گفت: ما اگر بخواهیم ظرف ۴ سال به عدد ۴ میلیون مسکن برسیم، به این معنا نیست که هر سال یک میلیون مسکن را شروع کنیم چون معمولا ساخت خانه بیش از یک سال طول می‌کشد؛ ما باید در پارت‌های زمانی مختلف کار را شروع کنیم تا بعد از ۴ سال پایان ساخت ۴ میلیون مسکن را شاهد باشیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه یکی از موضوعات بسیار جدی در حوزه مسکن موضوع زمین است، گفت: در بودجه سال ۱۴۰۰ اعتباری معادل ۳۶۰ هزار میلیارد تومان به عنوان تسهیلات پیش‌بینی شده است. ۴۰ هزار میلیارد تومان برای ودیعه مسکن به خصوص برای واحدهای فرسوده پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه امروز عملیات اجرایی بالغ بر ۵۰ هزار واحد مسکونی را در استان خراسان رضوی شروع خواهیم کرد، عنوان کرد: این میزان کافی نیست و ما برای دو سال اول حداقل باید برای ۱۰۰ هزار واحد کار را شروع کنیم و انشاالله کار ساخت ۵۰ هزار واحد بعدی را هم شروع کنیم.

در دست بررسی قرار داشتن قطار سریع‌السریع گلبهار

وزیر راه و شهرسازی درباره راه‌اندازی قطار سریع‌السریع گلبهار هم ادامه داد: همکاران ما پیش‌بینی‌های لازم را در این رابطه کرده‌اند اما نیاز است که موضوع به طور دقیق‌تر مورد بررسی قرار گیرد و سپس اعلام شود.

عملیات اجرایی بیش از ۴٧ هزار واحد مسكونی در استان خراسان رضوي آغاز می‌شود

همچنین آغاز عملیات اجرایی ۴۷ هزار و ۸۶۱ واحد مسكونی نهضت ملی مسكن در استان با حضور رستم قاسمی از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه وی به استان خراسان رضوی است که از این میزان عملیات اجرایی ۷۱۷۹ واحد مسكونی در شهر جدید گلبهار طی مراسمی شروع شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->